dinsdag 4 juni 2013

LIFESTYLE || My first and last day.

Vandaag was mijn eerste werkdag bij de coolcat. Ik stond om 7 uur op want ik wou natuurlijk op tijd zijn. Ik was super zenuwachtig en vond het ook best eng omdat ik niet echt wist wat me te wachten stond. Ik was er een half uur te vroeg maar ben gewoon om kwart voor 10 naar binnen gegaan omdat ik om die tijd had afgesproken. Ik moest een setje kleding uitzoeken en dat was dan mijn werkkleding voor die dag. Elke dag kies je iets anders. Ik heb best veel geleerd deze dag en ik vond het ook wel leuk werk. Alleen het was echt heel zwaar. Ik ben niet gewend zo hard te werken, dus kreeg al snel spier en rugpijn. Ik heb als eerste te horen gekregen waar de vrouwen, mannen, jongens en meisjes kleding lag in het magazijn en in de winkel. Dat is natuurlijk niet heel moeilijk want ik kom er best vaak om te winkelen. Daarna was mijn eerste opdracht de winkel stoffen, geloof me het is er echt stoffig! Ik moest de kleding die net was binnen gekomen labelen en ophangen, de paskamer in de gaten houden en daarna een paar zware dozen vol kinderkleding naar boven brengen. Toen kreeg ik pauze, waarin ik eigenlijk merkte dat ik echt alleen was ze waren niet echt heel leuk tegen me en deden een beetje apart. Ze zaten me echt over alles uit te horen en dat vind ik altijd heel moeilijk als mensen dat doen. Hun gingen roken en ik dacht dan ga ik mee want ik wou ook roken, maar ze stuurde me naar beneden en zeiden dat ik voor de Zara moest gaan roken en dit deed ik ook. Toen hun beneden kwamen gingen ze aan de heel andere kant staan bij een andere winkel. Ik vond het eigenlijk best lullig en voelde me een beetje buiten gesloten. Toen mijn pauze voorbij was moest ik kleding van de paskamers gaan inhangen in de winkel en de winkel netjes houden. Ik kreeg een paar keer op mijn kop omdat ik niet iedereen begroete die binnen kwam omdat ik of druk bezig was of met mijn rug naar de deur stond. Je zou denken je hoort het maar nee, ze draaien de muziek zo hard dat je het niet hoort. Ik moest ook mensen aanspreken of ik ze kon helpen en dat deed ik ook. Maar ze zeiden allemaal nee, ze konden het alleen af. Deed ik dus verkeerd.. ik moet geen ja nee vragen stellen maar door blijven vragen net zolang tot ze dingen kopen. Ik mocht geen kassa draaien want dat kon ik niet en moest ik nog leren. Na de hele dag kleding hebben staan vouwen, netjes hangen, op de goede plaats hangen, op maat te hebben gehangen en klanten hebben geholpen, kreeg ik een gesprek over hoe mijn eerste werkdag was gegaan. Ik kreeg niet eens de kans om te zeggen dat ik het goed vond gaan of ik kreeg het al onder me neus geschoven. Ik was al weer ontslagen. Ze konden geen mensen gebruiken zoals mij en ik was niet geschikt. Hoe kan je dat nou zien in 1 dag, ik doe het voor mijn opleiding, ik moet alles nog leren, je wist het voor je me aannam en nu reken je me er op af? Dat spookte allemaal door mijn hoofd. Boos dat was ik echt heel erg. Zo lullig hoe ik daar eigenlijk ben behandeld. Aardig deden ze zeker niet en daardoor vond ik het al niet fijn werken met hun in de buurt. Ik ben iemand die heel erg op me zelf is lekker alles doen zoals ik het kan en dan wordt het alleen maar beter. Maar ik kreeg maar 1 kans en blijkbaar was ik niet goed genoeg. Ik kon dus mijn kleding uit doen en terug geven en vertrekken. Geen hand nee niks alleen een doei kon ik krijgen. Zo wordt je er dus behandelt. Al zouden ze me nu bellen om me nog een kans te geven zou ik het geen eens meer aannemen! Nu maar weer snel wat anders zoeken of maar een BOL opleiding gaan doen.
Wat zou jij doen?


3 opmerkingen:

  1. Wat gemeen! Dat kun je niet zien in 1 dag, je hebt toch minimaal een week nodig om in te werken en te kunnen werken.. Wat een bitches. sorry dat ik het zo zeg, zulke mensen verdien jij ook niet om mee te werken, jij verdient veel beter! Onthou dat! Je komt netjes op tijd, zelfs te vroeg en je doet je best, dat zou op een 1e werkdag zeker al genoeg moeten zijn, toch?! Ik hoop voor je dat je snel iets anders vind! Modieus ben je sowieso en wat ik uit dit verhaal opmaak is dat je ook nog eens WIL. Het gaat je lukken!

    Liefs, idwerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik vind je reactie echt onzettend lief en die bitches in je reactie deed het hem gewoon maar echt heel erg bedankt. Ik hoop ook dat ik snel iets anders vind :)

      Liefs,

      Verwijderen
  2. Jeetje wat een verhaal! Je hebt helemaal gelijk. Na 1 dag kan je niet weten of iemand wel of niet
    geschikt is! Ze klinken allemaal ook best arrogant :S. Je moet blij zijn dat je weg ben bij hun ^^ (gelukkig werk je nu in de action waar het leuker is zag k op je blog :) ).

    BeantwoordenVerwijderen